Usługi – oferta:
Redesign opakowania (160)
Nowy projekt nawiązuje do pierwszego opakowania
Jeśli potrzeba, wykonam zdjęcia produktów
Modernizujemy pojedynczy produkt lub serię
Czas: zwykle minimum 4-6 tygodni
Twój produkt jeszcze daje radę na rynku,
ale widzisz, że projekt opakowania już nie wystarcza?
Grupa docelowa się zmieniła?
Może już czas na nowy projekt opakowania?
Zapytaj o nowe opakowanie
Jeśli nie masz briefu…
Skontaktuj się ze mną, wszystko omówimy. Zapytam Cię między innymi:
- Na jakim pomyśle był oparty dotychczasowy projekt. To jest zwykle dobry punkt wyjścia, żeby opracować logiczną kontynuację projektu. Chodzi też o to, żeby po zmianie opakowania nie tracić dotychczasowych klientów,
- Co chcesz zmienić w obecnym projekcie i dlaczego. Które elementy chcesz zachować niezmienione a jakie nowe elementy wprowadzić.
- Zapytam o grupę docelową, konkurencję, oraz o to, czy masz swoją wizję nowej wersji. Inspiracje, przykłady opakowań, w których coś Ci się spodobało.
Jakich materiałów potrzebuję
- Logo, zdjęcia, numery kolorów, elementy graficzne, pliki otwarte.
- Jeśli nie masz, wszystko da się odtworzyć lub odzyskać.
Jak przebiega współpraca
- Na pokazanie wstępnego projektu potrzebuję około 10 dni roboczych
- Zwykle pokazuję 2-3 wersje do wyboru. Czasem tylko jedną.
(Projektów nie biorę „z półki”, tylko każdy jest przemyślany pod kątem klienta. Więc czasem przedstawiam tylko jedną wersję. Bo czasem jest to projekt na tyle optymalny, że tworzenie innych wersji nie ma sensu. Albo jeżeli jest dużo warunków do spełnienia.) - Dopracowujemy wybraną wersję. Nie stawiam limitu korekt, ale zakładam ich rozsądną liczbę. Jeśli korekt robi się za dużo, muszę to uwzględnić w wycenie.
- Nie ograniczają mnie stałe godziny pracy, więc możesz kontaktować się ze mną kiedy Ci wygodnie.
- Na ile to możliwe, kontaktuję się z drukarnią i osobiście dowiaduję się co do parametrów druku.
- Projektuję pod wszystkie techniki: offset, sito, flexo, Pantone, lakier UV, hot stamping, tłoczenia…
Cena
Najniższa cena za projekt opakowania zwykle zaczyna się od 2500 zł netto.
Zwykle wynosi – 3-4 tysiące. Czasem więcej. Nie ma tutaj reguły, każdy projekt ma swoją historię.
Podaję te ceny dla orientacji, ponieważ klienci czasem szukają ceny „okazyjnej”.
Co obniża cenę:
- Dobrze przygotowany, czytelny brief, jasno określone oczekiwania Klienta,
- Wyraźny zakres pracy,
- Wystarczająca ilość czasu,
- Kontakt z osobą decyzyjną,
- Dobrej jakości zdjęcia (firmowe, produktów),
- Logo i firmowe elementy graficzne we właściwych formatach; przewodnik po kolorach firmowych,
- Profesjonalnie przygotowane pliki źródłowe (indesign, Illustrator, Photoshop),
- Seria produktów zwykle kosztuje jednostkowo taniej.
Co podwyższa cenę:
- Długa droga decyzyjna. Np. kiedy dopracowany projekt wraca od „wyższej instancji” z korektami dotyczącymi podstaw projektu. Taki jest czasem tryb pracy i nie mam z tym problemu, ale muszę to uwzględnić w kalkulacji.
- Jeżeli wiele osób (np. z różnych działów) jest zaangażowanych w projekt, trzeba liczyć, że pracy jest więcej.
- Jeżeli jest konieczne odtworzenie plików produkcyjnych, logo albo elementów graficznych.
- Mało czasu – projekt „na już”
- Bardzo duża liczba korekt.
- Jeżeli nie ma briefu, wtedy zaczynamy od opracowania założeń do projektu.
- Elementy dodatkowe
Elementy i usługi dodatkowe
- Mogę wykonać zdjęcia produktów
- Współpracuję z ilustratorami, mogę zamówić dodatkowe ilustracje
- Zdjęcia z banków zdjęć
- Profesjonalna korekta tekstów (ortografia, przecinki…)
- Materiały promocyjne, pakszoty, wizualizacje, grafiki reklamowe do sieci i druku
Serdeczne zapraszam do współpracy.
Jeżeli masz wątpliwości – napisz albo zadzwoń, postaram się doradzić.